lördag 23 februari 2013

Sportlovet i korthet

Krax, krax och ljudlös. Det är vårt sportlov det..jag har för första gången tappat rösten och varit mer eller mindre förkyld hela lovet (liksom förra året, fast då var jag värre *liten tröst*). Isabella har ändå varit frisk (för det var ju hon som antagligen smittat ner mig någon vecka innan) vilket är skönt. Istället är det jag som hållit låda och väckt huset med mitt kraxande om natten.

Nästan så det är skönt att börja jobba igen för en kort stund, för jag har en tydlig tendens att insjukna vid lov..tre veckor och tre dagar kvar, sen blir det lite längre ledighet.

Dock har det ju varit skönt med att få vila och ta det riktigt lugnt om morgnarna och därtill har det hänt en massa roliga, spännande saker som jag hoppas snart kunna berätta för er. Det som däremot jag kan säga är att det bästa ändå var att min bästa o äldsta barndomsvän fått en liten tjej! Lycka! Nu blir det nog full rulle när vi träffas i fortsättningen, med ännu en liten tös som väntar och sparkar i min mage.

Nu skall vi bygga duplon med min stora två-åring, som nu mäter 91 cm och 13,5 kg. Tänka sig, så fort det går!

1 kommentar: