lördag 16 februari 2013

Latmasken raporterar

Hejsan Hoppsan!

Jag erkänner. Jag är officiellt världens lataste/sämsta wannabe-bloggerska. Sisådär tusen gånger har jag tänkt göra något inlägg men alltid kommer det något annat som borde göras. Men en liten uppdatering:

Idag är det 30+0, dvs 10 veckor kvar. Jaiks tiden har gått fort. Angående graviditeten finns inte så mycket att kommentera, allt har gått bra och jag har mått utmärkt. Liten i magen sparkar och busar, ibland så att man får skrika ut "aj" (speciellt då sparken riktar sig mot kissblåsan...aj aj).

På måndag fyller Isabella 2 år (vart försvann den tiden?!) och hon har vuxit upp till en bestämd men snäll liten fröken. Hon har börjat sjunga och det som vi mest hör är "likt en diamant i skyyyyn" och "Ihhahhaa Ihhahhhaa hepo hirnahtaa-aaaa", och tyst är hon nog aldrig. Förutom de stunder hon sjunker i en bok eller leker med Lego, men då kommer det ju spontana kommentarer titt som tätt. Idag morse när jag nös sade hon plötsligt "prosit". Ibland blir man riktigt häpen över saker de små snappar upp och hör.

Vi har varit lite sjuka här emellan, första gången jag kan säga Isabella var "ordentligt" sjuk med hög feber och rejäl förkylning. Då var det några nätter som blev lite sömnlösa pga. host och feberyrande. Som tur var hon ändå lika munter och på gott humör om dagarna. Morsan blev ju också lite smittad, men det är såndär bisak när barnet ligger och kraxar.

För tillfället väntar jag mamma och pappa från Ikea, som var snälla och sökte en ny säng till oss. Eftersom vi kommer att behöva en hel del utrymme till har "projekt förvaring" redan påbörjats. En säng med lådor under, så vi kan använda varenda kvadratmeter är planen.

Annars är det ju sportlov och jag har över en vecka ledigt, skönt. Fast samtidigt vet jag att den längre ledigheten redan börjar hägra och jag väntar med spänning och förväntan vad allt det kommer att föra med sig att bli tvåbarnsfamilj.

Nu skall jag dock avsluta och börjar organisera lite här hemma, för snart blir det ihopplock av sängar! Senare far vi antagligen en sväng till Serena för att titta på de nordiska mästerskapen i Crashed Ice. Att en sådan lördag idag!

Trevlig helg till er alla

1 kommentar:

  1. Jo tack, jag e lika lat jag när det kommer till bloggen. Sitter o glor på den där tomma textrutan en stund, men sedan klickar jag bara bort allt. Kanske imorgon tänker jag sen :)

    SvaraRadera