måndag 21 januari 2013

Måndag

Puh. Bakom har vi ett roligt och skönt veckoslut. På fredag gjorde jag ingenting, eftersom torsdagen var en LÅNG arbetsdag. Vi hade möte på kvällen och denna morsa kom hem först till tösens läggdags 19.00. Dock hann jag mellan varven äta på en av de bästa restaurangerna jag vet - Mamma Rosa. Det åts sniglar, lax och chokladmums. Inget hjälper att orka igenom en tung dag än en god middag.

På lördag blev det premiär för Evitskogs Revyn "Bara Sex", där min pappa också är med. Några timmars skrattfest (barnfri!) gjorde dagen.

På söndagmorgon kl. 6.45 väcks vi av raketer, älghorn och motorsågar. Varför? Jo min pappa fyllde 60 år! Hans vänner kom på överraskningsvisit (som vanligtvis brukar infalla på natten, men pappa hade ju varit på premiärsfest så de kom lite senare istället..). Hur kul som helst! Det dracks skumppa och sen blev det morgonmål åt hela schacket. Alltid lika roligt med överraskningsgäster. Synd bara att det här är en företeelse "på landet". Jag tror nog polisen annars skulle få många onödiga samtal om samma tradition skulle börja här vid höghusen..

På eftermiddagen blev det sedan födelsedagsmiddag med hela närmaste familjen och magarna var minst sagt mätta. Isabella skulle gärna ha fortsatt leka med sina kusiner och åka pulka, men tyvärr var vi tvungna att packa oss hemåt och förbereda oss för inkommande vecka. En vecka som blir lite jobbigare än vanligt iom. att Lari åker på onsdagnatt till Minnesota för att tävla i Crashed Ice. Det betyder gräsänka fram till nästa måndag. Tur att Isabella kom över sin mini-trots försök här några månader sen, så det går nog säkert helt bra.

Nu skall jag utnyttja denna måndag med lite byråkrati, fpa-papper och skolarbete medan tösen tar sin tupplur. Sen blir det nog kaffepaus och lite chill på soffan.

Ha en super vecka! Må den fortsätta lika solig och fin som idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar