söndag 23 december 2012

God Jul

Tipp Tapp Tipp Tapp..

Igår inhandlades sista julklapparna och nu håller vi bara tummarna att allt som heter spysjuka inte skulle existera imorgon. Mina föräldrar och brorsfamilj har varit drabbade men nu har vi några dygn av ro, och hoppas det förblir så.

Idag gick vi till Äpplet för att äta lunch och få lite frisk luft. Vi var där några minuter innan butikerna öppnade och voi söta öde säger jag bara. Helt smockat av människor som köade och rusade in då dörrarna gick upp. Tur att man idag inte behövde trängas, igår var helt tillräckligt.

Nu sitter jag i soffan och sambon dammsugar och gör mat, skönt med jullov. Isabella hoppar omkring och är glad efter att just fått leka i duschen. Barn och vatten..

Minstingen i magen sparkar och gör sig påmind varje dag, vilket är skönt.

Skall till sist ge ett bra tips på en serie vi kollat första säsongen av (det finns 2): The Big C. Helt fenomenal och i säsongsavslutningen fick man skratta såväl som gråta. Vackert gjord serie. Mer än så kan jag inte avslöja, förutom att huvudrollsinnehavaren är lärare, liksom jag.

GOD JUL, ifall jag inte får för mig att skriva imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar