lördag 15 december 2012

Sjukstugan

Host, host, snörvel, snörvel. Idag har det handla om Pingu, snor och tomtar i vårt hushåll. Isabella har fått flunssa och vi har tillbringat dagen inomhus, medan pappan i huset hjälpt svärmodern med tomteförsäljning.

Det är alltid lika hemskt att som förälder se på när barnet är sjukt, men som tur är har hon varit positiv och glad. Lite konstigt ser hon emellan på mig då hon tar sig om halsen och säger "pipi, pipi". Men man har ju sina äss i ärmen - som god saft, russin och smoothie.

Skall försöka mig senare ut i julshopping-helvetet, eftersom jag känner av i halsen av något som eventuellt kan hindra mig från att göra det nästa vecka. Något annat vore väl konstigt då det kommer snor mot mig från både mun och näsa..

Nej nu skall jag sluta prata om snor. Hur intressant är det egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar