tisdag 8 januari 2013

Nattugglan

Igår var en såndär dag man önskar alla dagar bestod av. Först en kort jobbdag (jag slutar redan 11.30), sen kom jag hem till en färdigt äten tjej som sprang själv till sängen för att ta en tupplur. Den tuppluren kom att bestå av hela tre timmar, då jag hann med både lite slöande framför serier och en egen tupplur. Lyx.

Däremot tror jag den tuppluren gjorde att kvällen blev lite längre för tjejen. Jag satte henne som vanligt 19.30 i sängen för att sova. Vanligtvis ligger hon i sängen 30-90 minuter med sina mjukisdjur och böcker men igår somnade hon först 22. Då jag gick in för att kolla läget (hon är ju tyst och snällt i rummet hela tiden) kastade hon sig över de 7 böcker som hon hade hämtat till sängen. Oj arme vilket ljud (läs: gallskrik) det kom då jag försökte ta bort dem för att hon skulle ha rum att sova. Kanske därför hon sade "mamma bort" varje gång jag tittade in genom dörren. Nå, där fick hon sen "läsa", och somnade sedan över böckerna. Ivern över nya ord och böcker är total.

Nu skulle jag gärna önska en tupplur, nyss hemkommen efter en lång arbetsdag med dålig nattsömn i bagaget. Det får duga med en stunds Pingu - det ger alltid en skön stunds paus då mamman är trött..dessutom är han rätt rolig, den där Pingu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar