fredag 4 januari 2013

Shopping

Idag hade jag lyxen att åka förmiddagen och shoppa, äta kinesiskt och skvallras med en god vän då jag hade barnvakt. Skönt och avkopplande, minus ryssarna förstås i alla köer som tog sin tid med tax-free köpen. Jag förstår att de kommer hit och shoppa, förutom rean kommer skatterna bort, inte illa.

Många bloggare skulle säkerligen lägga ut lyxiga bilder på sina köp men jag låter bli. Förutom att det var några bastrikåer handla det främst om kläder som nu är rätt spända eller sen underkläder. Det skulle först vara något - en gravid lärare i underkläder. Vill inte ens tänka mig rubrikerna.."kansankynttilä" var visst begreppet man använder om oss lärare. Heh.

Vi var även igår med Isabella ute en sväng på stan och åt lunch. Gladast blev hon över min Angry Birds reflex - det bolaget har nog lyckats med sin marknadsföring då min knappt två åriga dotter ropar "pööörds" då hon får syn på de röda figurerna (eller vänta nu..kanske jag bara har ändå mig själv att skylla som introducerat dem..)

Nu skall jag ta tag i det säkerligen tråkigaste/mest invecklade som finns: Ringa till FPA och reda ut allt det här med moderskapspenning och praktiska saker som jag funderar på. Dessutom kan jag förvänta mig total avsaknad på den svenska servicen - vilket leder till ännu längre diskussion då jag med min knagliga byråkratifinska skall försöka göra mig förstådd. Oh the joy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar