fredag 18 maj 2012

Levyraati

En liten bloggtystnad bakom. Kanadensarna har varit här och förutom det har jag haft en massa prov att rätta. Men nu börjar sommarlovet nalkas, kvar är främst provutgivning, prov och en hel del smått och gott. Nästa vecka väntar stafettkarnevalen, där jag ansvarar för hejarklacken och inmarschen. För att göra en dag ännu bättre så avslutas nästa lördag med Eurovisionsfinalen. Hallelujah!

Hade idag sista lektionen med några nior och funderade en stund vad man kunde hitta på för roligt, sådär efter prov och då man inte har längre något att gå igenom. Film är så "perus" så därför tänkte jag levyraati! Ännu bättre...wait for it...i Eurovisionstema!! Handen upp den som är överraskad? Inte många? Tänkte väl det. Vad kan man göra, en gång eurovisionsnörd, alltid eurovisionsnörd.

Personligen är Sverige min favorit, men ett annat oväntat land dök upp som en utmanare, om man må tro eleverna. Nämligen Österrike. Ryssland och de gamla tanterna som ligger rankade tvåa fick också en hel del skratt. Däremot bjuder jag här på Österrikes bidrag, vänta speciellt till stället där ljuset slocknar och fram dyker..ja..ni må se själv!

Här har ni "Woki mit deim popo". Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar