torsdag 3 maj 2012

Working 24/7

Ni kanske har märkt jag inte hunnit värst mycket med bloggen. Det har sin förklaring.
Slutrakan på jobbet närmar sig (sommarlooov...) men innan det en massa förhör, prov och annat tidskrävande. Dessutom kommer det 35 stycken kanadensare hit på besök nästa vecka som jag fixat restauranger, guider och annat åt för deras en veckas vistelse. Det är alltså från skolan där jag och Lari jobbade hösten 2010. Spännande, men ack väldigt tidskrävande.

Ibland önskar jag nog att mina elever skulle förstå hur mycket jobb man gör utanför skolan. De skulle bara veta hur man stressat och fixat kvällarna för att få förhör/prov rättade och hinna med all planering. Men sen igen, inte tänkte jag heller på det då jag var på högstadiet. Då tyckte jag att det måste vara väldigt chill jobb då de ibland redan gick hem lunchtid..

Misstolka mig ändå inte, jag älskar mitt jobb och det gångna året har varit det bästa i mitt liv. Jag har min otroligt underbara familj, med en dotter som inte kunnat vara snällare och ett jobb jag trivs med. Men nog tusan har det varit fulltidsjobb i ordets varje bemärkelse.

Efter jobbdagen kommer jag hem och då är det min dotter som får min tid och uppmärksamhet ända tills hon lägger sig. Efter det plockar jag fram skolarbete och planerar följande dags lektioner. Klockan visar nu 20.30 och jag lade nyss bort jobbet.

Ni skulle bara se in i mina skåp och förråd - total kaos. Bra att inte sakerna faller över mig då man öppnar skåpen. Allt övrigt här i hushållet har jag satt åt sidan tills jag äntligen har tid, med andra ord till sommarlovet. Jag kan till och med erkänna jag förra månaden köpt till oss städhjälp (kraftigt rabatterad dock) för att jag helt enkelt kände att jag behövde ett rent hushåll från golv till tak, men inte själv hade energin eller orket.

Nu skall jag sluta babbla, grymt vad detta blev långt. Vi tar och kör med lite bilder av det som får mig glatt upp om morgonen och gör mig lycklig








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar