tisdag 8 maj 2012

Vardagslyx

Nu kommer ett sådant där skryt om vad skoj man gjort. Så är man allergisk för sådant är det bäst man slutar här..

Sitter och njuter på balkongen och känner att jag vill dela med bloggen och er den härliga känsla jag har för tillfället. Det senaste dygnet har nog varit helt otroligt underbar..

Igår åkte vi efter Laris jobb till mina föräldrar övernatten, eftersom vi passade på att spela 9 hål golf i det underbara vädret. Isabella stannade hos mommo, medan mofa kom med och spela med oss. Det gick riktigt bra, eller skall vi säga det räcker med att jag vann över sambon. (lite måste man ju visa var skåpet skall stå). Därefter väntade en varm bastu hos föräldrahemmet och mat på bordet.

På morgonen packade vi ihop vårt pick och pack och styrde kosan mot Helsingfors och Café Fazer där vi åt ett helt vansinnigt gott morgonmål..med kakor till dessert. Mums. Därefter fixade vi det sista inför kanadensarnas besök på lördag.

Efter att Lari åkte iväg på jobb blev jag nog biten av något konstigt...typ städfluga?! Jag har gått an vårt hushåll som en galning medan Isabella tittar skrattande på. Här har vi städat och fixat i alla hörn och kanter. Nu är balkongen sommarstädad och redo att agera som ett fjärde rum (här sitter jag för tillfället och lyssnar på min favoritmusik medan tösen sover). Vagnen fick åka ner till förrådet, eftersom Isabella nu får lov att sova inomhus för det börjar bli så otroligt varmt på balkongen..

En stund sen hörde jag att Laris syster med familj pratade med vår rätt nyinflyttade granne (ett par i vår ålder) och jag gick ut för att bjuda dem in och kolla in balkongen (Isabella somnade ju ren 18.30 idag så det var lugnt i hushållet). Eftersom vi hade någon konstig rysk skumppa i kylen bestämde vi oss för att korka den och inviga sommaren med varsitt glas på balkongen med solskenet i bakgrunden. Perfekt avslutning för dagen!

Nu fixar jag det sista för morgondagens skola, medan jag på sidan om gör bärsoppa av mammas blåbär och jordgubbar. Vad är bättre än inhemska närplockade bär utan tillsatser?

Nåväl, nu har jag skrytit tillräckligt för ett år framöver. Men sen igen, man skall visa att man uppskattar det goda omkring sig och inte ta det som en självklarhet.

Hoppas ni alla har det riktigt bra, både vänner, bekanta och främlingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar