torsdag 24 maj 2012

Sommar, sol och hav..



Här har vi njutit för fullt av den annalkande sommaren. Igår rättade jag mitt sista prov på en lååång tid, och sista veckan präglas av utflykter till Sveaborg, stora räntan, glass i park och annat kul. Med andra ord det börjar kännas som sommarlooooov.

Niorna och tiorna i skolan är ute och går på sitt diplomarbete, och då 70 barn plötsligt är borta från byggnaden känns det riktigt tomt. Hade mina sista lektioner med dem i början av veckan, och det är en konstig känsla att jag aldrig mer kommer att ha dessa små adepeter framför mig. Rätt sorgligt faktiskt.

På lördag är det Stafettkarneval som gäller och på kvällen Eurovisionparty. Jag tippar på en kamp mellan Sverige och Ryssland för plats nummer ett. Är faktiskt lite orolig över de där tanterna, eftersom jag personligen håller tummarna för Loreen.

Då jag drack kaffe och Isabella fick smaka på min glass vid stranden på tisdag kändes livet nog härligt. Eftersom vi bor 100 m från hamnen kommer vi att ha en stor sandlåda att leka i sommaren lång. Närmare bestämt 10 veckor.

Idag åkte dessutom lappen in till Mattbergs daghem. De får vänta ännu på att Isabella går dit, vi kör på samma koncept som hittills året ut. Hon får vara hemma i sin trygga omgivning, åtminstone tills hon fyller 2 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar