måndag 19 mars 2012

Ny blogg - Nya tag


Mumintroll-bloggen kändes lite föråldrad - eftersom det härstammade från tiden vi bodde i Kanada då jag var gravid och vi där introducerade Mumin till våra vänner, därav namnet . Därför ville jag ha en ny fräsch start, med fokus på familjelivet och min nya roll som mamma. Rubriken syftar precis på det - hur livet är som mamma, som lärare och som "jaget-Josephine". Mitt yrkesval har alltid stått mig nära hjärtat, så visst speglar det sig även i min personlighet. Jag har nu jobbat lite på 6 månader och att sköta både hem och jobb har överträffat alla förväntningar.

Det har varit mycket jobb i sina stunder, men då man älskar båda delarna känns det knappt. Läraryrket hör nog till en av de bästa då det kommer till föräldraskap - jag jobbar i medeltal 23h/veckan (därtill förstås en hel del hemma) och har ledigt cirka 14 (?) veckor i året.

Vi har dessutom nyss lärt oss stå och ta några steg - något som gläder såväl ung som "gammal". Välkommen hit! Hoppas du trivs och fortsätter titta in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar