onsdag 28 mars 2012

Zumba & Zushi

Hälsningar av spaghettibenen. Nyss hemkommen från Zumba och en mätt mage därpå. Det gick behändigt att gå via Hanko Sushi på vägen hem och köpa lite smaskiga mumsbitar. Vad annat kan man säga än "förenade nytta med nöje"?

Jag var någon månad sedan till Tokyo 55 vid Tölö torg, och blev faktiskt lite besviken. Man hade hört mycket positivt men de nådde inte alls upp till förväntningarna. Hanko Sushis bitar smakar betydligt bättre. Vi smakade då på många olika rätter, både varma och kalla, eftersom vi var ett stort följe, och många instämde med mig.

Dagens bästa: Pappan i huset ringer till mig på jobbet och förklarar hur dottern tog sina första tre steg emot honom, med en stolt pappas röst som inte går att ta miste om

Dagens sämsta: Nyheten om eventuellt 20 cm nysnö till helgen. Buu säger jag bara!

D.S Känner att jag måste tillägga att jag vet att Sushi skrivs med S, inte Z. Grymt lärarsyndrom det här - att förklara allting så det inte blir missförstånd. Suck med mig. Nu säger vi istället tack och gonatt!

1 kommentar:

  1. Duktiga Isabella :) Nästa gång vi ses springer dom väl alla tre (ifall Edvin lärt sig gå tills dess dvs.)

    Å jag har lärt mej av en patient på jobbet: "Av ny snö blir gammal tö". Föga tröst det där, men det stämmer :)

    SvaraRadera