tisdag 27 mars 2012

Solsidan, solsidan..

Efter en ny genomtitt av Solsidan kan jag inte göra annat än skratta. Bara jag tänker på Ove och de andra gestalterna myser jag av värme. Att det kommer ännu tre säsonger är som en välkommen födelsedagspresent. Ni som delar mina tankar tag och kolla in klippet - fylld med "bloopers" från säsong 1. Jag förstår de har svårt att hålla sig för skratt när de spelar in avsnitten.



Idag fick vi en lång sovmorgon, lite innan 9 vaknade vi. Minns inte när det hade hänt senast - tack till sommartiden och mitt schema, som tillåter mig en sovmorgon mitt i veckan. Detta "firades" med god lunch på restaurang med hela familjen samlad. En uppskattad dag, eftersom jag och sambon vanligtvis går kors i tvärs med våra jobbtider.

Om 8 dagar är det dags igen för lov, nämligen påsken! Då fyller mannen i huset år och det skall förstås firas, detta år med en överraskningsresa till hemlig ort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar