måndag 16 april 2012

Babysteps

Rätt kul med screenshots. Denna råkade jag över häromdagen och testade funktionen. Angående fjärrkontroller: varför är det bara den vi använder som intresserar tösen, inte den autentiska men icke fungerande fjärrkontrollen som vi gett henne? Barn är rätt knasiga ibland

Övrigt: nu har Isabella börjat pröva få på sig sockor och skor, men utan större framgång. Sakta men säkert. Roligt att märka sådana små "jag-vill-kunna-det-du-kan" tendenser

Idag hade jag dessutom en sur tjej då vi åt och hon ville inte alls äta det jag erbjöd. Det löste sig med att hon själv tog i skeden och föste maten i munnen, och jag fick INTE ta skeden och hjälpa till. Ni kan ju föreställa er klottet därefter. Jag tål mycket, men ack att jag hatar mat både på väggar och möbler. Ändå var jag nog rätt glad över den där egna initiativförmågan - otroligt hur småbarn vill lära sig och göra som de vuxna..

2 kommentarer:

  1. Vad fint att Isabella vill äta själv! Ida är inte ett dugg intresserad av skeden. Blir bara arg om man ger en sådan i handen på henne när hon ska äta:D. Och jo, låter bekant det där med att försöka klä på sig själv. Igår fick Ida en mössa på sig själv för första gången, det var roligt att titta på när hon kämpade:D

    SvaraRadera
  2. Vi går oxå igenom måste-få-ha-egen-sked-annars-äter-jag-ingenting stadiet här hos oss! De e ju roligt att han vill göra det, men ack så det ser ut efteråt. Speciellt då han äter gröten själv. Den kliddar fast Överallt!!! Vi måste styra upp med en träff här isommar igen sen :)

    SvaraRadera