måndag 16 april 2012

Kristina från Duvemåla

På lördagen var jag med mina "Åbo-flickor" på Kristina från Duvemåla på Svenska Teatern. Hade varken läst boken eller bekantat mig desto mer med handlingen och oj vad jag blev positivt överraskad!

Jag har självfallet hört sångerna från musikalen (musikalnörd som jag är) men först nu fick de en ordentlig innebörd. Otaliga gånger fick jag hålla mig från gråt pga. de vackra sångerna och handlingen som öppnade sig för mig. Under studietiden uppträdde jag med "Du måste finnas" men förutom att det alltid varit en vacker sång för mig blev det efter lördagen så mycket mer. När sången "guldet blev till sand" ljöd löpte kalla kårar längs hela ryggraden. Oj du milde de sjöng bra! Sång och musikaler ligger mig nog väldigt nära hjärtat, och livet vore ack så mycket tråkigare utan det.

Rekvisitan vi fick se var även en klass i sig. Den lördagen kommer jag att minnas länge, förutom pga. superb musikal samlades "gamla gänget" och hade kul, liksom vi hade det redan nio år sedan då vi träffades första gången (tänka sig att det redan gått så lång tid!).

Lyssna och njut! (och lyssna på orden..handlar om hur hans vän dog på vägen hem..)

1 kommentar:

  1. Hej Josephine! Ja mins dejj från kören, när teman var pokahontas..allt bra?? Visste du att Joakim från samma skola spelar rollen som Kristinas barn...kolla min blogg; bananbloggen.blogg.se
    HÖRS..

    SvaraRadera