tisdag 17 april 2012

Gårdagen

Gårdagen kunde inte ha börjat bättre - Fazer Cafées morgonmål med chokladkaka till efterrätt. Vad mer kan en tjej begära? Efter det kom vi hem och tog det lugnt en stund, lekte, varefter Isabella lade sig för vila och morsan styrde kosan mot Sats för ett träningspass. Välbehövligt efter morgonmålet, om vi säger så.

Sedan kom jag hem och konstaterade att våren börjar synas därute, vilket också betyder att garderoben måste uppdateras. Ut med vintern och in med våren. På bilderna ser ni först och främst Isabellas kläder - här kan man ju lugnt konstatera hon haft mer än hon behövt, men mycket har vi ju fått. Cirka 1/3 satte jag i högen "ges bort/lopptorg" och resten sparas för eventuella kommande behov. Onödigt att ha överdrivet mycket liggande i knutarna.

Sen blev det tur för min garderob - och tja. Om Isabella hade överdrivet mycket kläder, samma gäller undertecknad. Pust. Högarna ni ser är "tyvärr" min vårgarderob, nätt och jämnt jag får allt i skåpet. Vid något passligt skede skall jag ta sopsäcken fram. Måtte dock tillägga att jag knappt köpt något åt mig själv efter att Isabella fötts, allt härstammar från min hamstrande tid innan.

Det tog faktiskt närmare 6h, mitt projekt, men ack så skönt när det väl var gjort. Nu kan våren komma! Isabella stjälpte nog mer än hjälpte, med att dra ut och kasta in igen sorterade kläder, men kul var det ju.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar