söndag 1 april 2012

Lyckad weekend

Idag har jag mått som kungens katt. Nu skall jag berätta varför.

Gårdagen började med 30 min massage, och jag blev av med några knutar.
Sedan hoppade vi i simdräkter och tog sikt mot poolen och jacuzzin, med tillhörande amazondusch. Där fanns också en infraröd bastu med tv, några satt där och kollade på lördagsunderhållning. Jag ho
ppade över denna gång.

Efter detta var det dags för saltrumsbehandling, där vi slumrade till på våra solstolar, omringade av salt från alla håll och kanter. Saltet sägs ha antiseptisk verkan och vara bra för astmatiker. Win win situation för mig alltså.

Efter pausen blev dets dags för middag, som bestod av torsk till förrätt, duva till huvudrätt samt ost och äppelpaj med brinnande konjak på. Det låter konstigt då jag skriver ner det, men de hällde alltså sprit som brann över tallriken. Elden slocknade efter cirka 15 sekunder, men häftigt var det!

Här försökte jag ta en bild av maten, men innan jag hann fram med kameran hade det slunkit ner i magen. Helt superb 4-rättersmiddag. Tänk att duva kan vara så gott!

Dessutom fick vi höra på live musik, i form av blues och jazz. Perfekta middagstoner.

Efter maten var vi så trötta och nöjda efter dagen, att det blev bara en drink och sedan hotellrummet. Vi sussade sedan sött i 9h (!).


På morgonen tog vi morgonrocken på och gick på morgonsim - 600 meter och jacuzzi toppat med hotellfrukost. Heaven.

Sedan styrde vi kosan hemåt till vår saknade dotter - hur roligt man än må ha det på tumanhand bekräftas dock alltid känslan att livet är så mycket bättre och rikare med barn. Däremot gör det nog underverk för ett parförhållande att ibland bara få tid för varandra i lugn och ro. (vågar jag nämna att det blir repris nästa veckoslut? Lari fyller år..)

Isabella hade haft det hur kul som helst med sin kusin och hans familj - i den mån att båda barnen skrek då vi gick. Det gick ändå fort förbi då vi kom hem och lekte hela eftermiddagen - med resultat att vi släckte hennes nattlampa 18.30.

Borta bra men hemma bäst

6 kommentarer:

  1. Låter riktit riktit ljuuuvligt. Vill oxå!

    SvaraRadera
  2. Har du något som heter goSupermodel? Jag tror att en tjej har snott ditt namn och dina bilder annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå verkligen inte! Var, hur när finns det? Hitta iaf inte nu genast något..
      Tack för heads up..

      Radera
    2. http://se.gosupermodel.com/profiles/picture_archive.jsp?id=2120859&imagetype=0

      Vet inte om du ser utan att bli medlem eller inte, men et tar bara två minuter att regga sig i värsta fall. Jag kan ju ha fel men ni är ofantligt lika, och hennes användarnamn tyder på att hon kallar sig Josefine/Josephine. Dunno. :)

      Radera
    3. Hade jag fel eller stämde det? :)

      Radera
  3. njae jag hitta nog inte på den där länken någon bild av mig, och iaf den flickan liknade nog inte mig..om det var rätt?

    SvaraRadera