måndag 20 januari 2014

Måndag 20.1

Då var det dags för en ny vecka igen!

Slutet av förra veckan avslutades i något annorlunda tecken än vanligt - på lördag åkte barnen och pappan iväg till mina föräldrar och jag fick 24h helt för mig själv. Det här var främst pga. min gamla högstadiekompis fyllde 30 år och vi skulle infira honom i centrum av Helsingfors. Med mig kom en av mina äldsta o bästa vänner Anna, som också hade ordnat barnfritt.

De 3-4 första timmarna efter att familjen åkt kändes helt enormt konstiga. På något sätt tog det en stund för hjärnan att greppa man inte hade bråttom någonstans eller några tider att passa, njöt länge av lunch och shoppade nya skor / smycken för kvällen. Egentid minsann.

Sedan bar det av hem och städa lägenheten lite grann, främst allt julpynt ut, och "våren" in. Då Anna anlände väntade middag och vi skålade för mammorna ute på vift. Eftersom vi ville göra ett personligt kort till födelsedagsgossen gick vi igenom mina lådor med allt jag sparat från att jag var 10 år, inklusive högstadietiden med alla sina ego-pics. Oj så vi skrattade!

Vi hann med nöd o näppe till bussen, vilket var tur eftersom det var kaaaallt ute (varför vi också tog taxi hem..). Det var en super fest, och man återsåg många gamla bekanta ansikten man inte sett på närmare 15 (!!) år. Freaky.

Nästa morgon fick vi sova i lugn och ro, och glädjen var stor då familjen kom tillbaka vid lunch. Ett lyckat veckoslut med andra ord.

I övrigt förbannar jag denna kyla då jag inte kan gå ut & härja med flickorna utan sitter här hemma alltid då mannen jobbar (tur att han inte har typiskt 8-16 jobb). Isabella skulle jag i princip kunna ta ut på dagen, men hon sover då solen är som högst och dessutom har hon haft rinnande näsa redan en stund och vill inte riskera hon ådrar sig en värre förkylning. Det är nog främst Victoria som jag helst inte utsätter för mer än -10. Så jag ber till vädergudarna att ge någon varmare dag så vi kan fara ut och leka med pulkan!

Det här har vi sysselsatt oss med då vi inte kunnat fara ut - samt vattenfärger,  pippi/mumin på tv, lera eller att läsa. 

Sådär annars har jag idag suttit och prickat in gympan för veckan - spinning ikväll, cross training på onsdag och step på fredag. Sedan skulle jag vilja få in simning någon dag också, men det behöver man ju inte beställa tid till..

Dagens lunch - hembakat "bröd" på mandelmjöl med räkor och sallad (med philadelphiaost på botten) MUMS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar