fredag 10 januari 2014

Regn

Då var dagens program undanstökat - rutinkontroll på labbet efter graviditeten. När jag kom dit med Victoria var det 20 personer o kö innan oss men 1h senare var vi klara, så det gick smidigare än jag tänkte.

Nu sitter jag och väntar på mannen från ishallen, sen ska vi luncha och ha lite tumistid innan vi söker Isis från Terttu. Hon var så glad då hon fick åka hem till henne idag, Bamseväskan packades med kritor, pussel, memory osv. Förra gången jag hämta henne var det första hon sa "inte hem, leka här i Terttus hem. Inte hem o sova". Bra så.

Det där med att säga varje gång "inte sova" efter lunch börjar vara rätt givet. Men visst går hon ännu upp i sin säng och läser innan hon tar en tupplur på 1-1,5h. Skönt att jag ännu får några timmars paus om dagarna då de båda sover. Får se hur länge det varar.

Fortsatt regnig dag, eller vi hoppas på snö, men just nu ser det dystert ut.

1 kommentar:

  1. Njut av tiden då båda sover tillika! Här har alla tre slutat med dagssömn vid 1,5 års ålder så den äldre har alltid slutat sova på dagen innan följande blivit född. Så den omtalade egna tiden på dagen då barnen sover tillika har jag aldrig upplevt :)

    SvaraRadera