onsdag 15 januari 2014

Muskelvärk

Ny dag och lika kallt, brr..köpte en pulka igår men det skulle få bli lite varmare för i denna kyla tar jag nog inte ut lillis. Igår var det då alltså gym och idag känns det nog man använt muskler som inte "använts" ordentligt på flera år. 

Annat extra hände nog inte igår, lagade mat och spenderade tid med flickorna. Det fick bli kycklingfiléer som jag strimlade, kokade ägg med lite majonnäs, toppat med grynost. Lite lök och grädde med i såsen. Baconet hade jag tänkt ha som smaksättning men märkte datumet hade gått ut..

I ursprungsreceptet har de också med ananas i såsen, som sötar lite till det. Eftersom jag nu kör sockerfritt skippade jag det, för att inte få sötsuget igång. 


Idag var jag på besök till jobbet och fylla i lite papper, det var riktigt trevlig att se kollegerna igen och sniffa på det nya huset var allt är sprillans nytt och fräscht. Toppen säger jag bara! Eftersom många lärare måste dras i mögelhus är jag som astmatiker extra glad huset är fixat i toppenskick. 

Kvällen blir lugn och skall försöka hitta på något roligt att göra med flickorna. Imorgon är vi på vift istället hela dagen, först lite Bodycombat för mig och sedan skall vi hälsa på Isabellas kusinvitaminer.  

Nu vaknade tösen och ropar "vill ha mat" - gotta go!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar