måndag 27 januari 2014

Måndag 27.1

En ny måndag igen

Veckoslutet kom och gick, fast i dagens läge när man är hemmamamma så veckoslut har kanske inte precis samma prägel som då man jobbar. Mannen är såpass mycket hemma än vanliga 8-16 jobbaren och har ibland hela helgen jobb, men ledig mitt i veckan så där är det heller inte någon betydelse.

Mams och paps var här och installerade en port vid nedre trappan, det blev rätt snabbt aktuellt då jag lite vände blicken och lillfröken var uppe på första trappsteget..snabba de där små! Så nu är det då babysäkert igen. Nu gäller det bara att småningom lägga lås på alla utdragbara kökslådor, än har hon inte förstått galoppen med dem..

Solskenet
Har lyssnat senaste dagarna på det där med tankegången då man lägger ut bilder på sina barn och skriver om dem och har funderat lite över mina egna tankar. Ju äldre Isabella faktiskt blir, desto mer kanske jag lite avhåller mig från att ösa en massa bilder. Victoria är ännu bara "baby" - och har inte ännu utvecklat samma personlighet som äldre tösen har, och förstås tänker jag på detta. Jag tänker nog alltid vad jag lägger ut och försöker hålla det hela på en rimlig nivå, men bloggen är ett trevligt verktyg i att minnas milstolpar som de första tänderna, krälandet etc. Så det får väl vara att lillis figurerar litet mer än den äldre och så får jag ta det sen som det kommer. Nog om det. (Därför kommer ni att få se lite annat ur mitt liv - typ min mat. Det blir väl lite så - familjeliv och matlagning)
Mozzarella, fetaost och halloumisallad.
På bilden även min nya leksak Ipad Air.  
Kycklingfilé fylld med fetaost,
omringat med bacon + broccoli & sås

Men nu har vi också kunnat vara ute då det varit lite varmare, och Isabella har fått sin första Stiga. Hipp Hurraa.

Sedan har jag hunnit träna en del, det har blivit lite CrossTraining, löpning och stretching (vilket gjorde gott!). På schemat denna vecka står Bodycombat, gym och SatsCore eller ShapePulse (och just nu kan jag inte definiera dem desto mer, kommer inte ihåg riktigt vad det exakt innehöll)

Parkerna är nog rätt tråkiga såhär års..
På onsdag har vi rådgivningsläkare, då vi får veta mer om lillens strategiska mått, det har ju redan hunnit gå några månader sedan sist, och hon börjar nog väga i famnen allt mer (vi torde vara väl över 9kg, skulle jag vilja påstå).

På veckoslutet infaller ju RedBull Crashed Ice i Serena, Esbo som jag kommer att besöka. Lite öppet ännu om det blir utgång eller inte på lördag, men troligtvis skall vi gå och säga hej till alla mannens forna "kolleger" på efterfesten i Helsingfors.

Men nu sover båda barnen och jag skall försöka njuta av mitt kaffe i lugn och ro, innan vi går ut och njuter av sköna vädret. Isabella somnade ju väldigt bra då hon och Lari var på måndagens TemppuTemmellys på förmiddagen (redskapsgympan) och härja.
Dagens lunch, lax med sås av citron
och vitlök samt bönor med lite smör

Dagens mugg - som jag ibland försöker välja enligt "humör: Snusmumriken

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt att läsa vad ni pysslat med och super med lchf recept.: ) Tur att ni inte sen kom på lö, jag fick oxå flunssa.Vi tar kaffe när vi är friska igen.kram

    SvaraRadera